ungmamma2018

Alla inlägg den 14 april 2019

Av Caroline Nilsson - 14 april 2019 22:05

Hej!

Detta är mitt första inlägg här på ungmamma2018, vill dela med mig av min vardag som ung mamma.
Jag kan ju börja så här!

Den 29 November 2018
fick jag reda på att jag var gravid, de kom som en chock då jag precis hade gått ifrån C, jag visste inte vad jag skulle ta vägen och trodde inte de var sant för de var väldigt svagt så jag bestämde mig för att vänta och säga något från jag hade tagit graviditetstestet igen på morgon dagen där på! Jag gick och la mig med en klump i magen och jag kunde absolut inte sova.

30 November 2018
Gick jag raka vägen in på toa så fort jag hade vaknat och tog ett grav test, men mycket riktigt så blev de allt starkare! Jag grät av chock och jag visste inte hur jag skulle berätta de för C eller för mina föräldrar. Men på morgonen skickade jag iväg ett sms på graviditet stickan och ett lång meddelande till C att jag var gravid! Han fick en lika stor chock då jag hade tagit ut min P-stav månaden innan!

Tiden gick och de blev första ultraljudet och de visade sig att de var beräknat den 16 Augusti, jag var så nyfiken på vad de skulle bli för kön så jag frågade barnmorskan om hon kunde se vad de skulle bli, men de var inte riktigt tydligt vad de va för något!

Men jag var bomb säker på att de skulle bli en tös, de sa jag redan när jag fick reda på att jag var gravid!

Tiden barade rusade iväg och de blev ytterligare ett ultraljud till, då var min bästa vän med mig då C inte kunde ta ledig från jobb men de gjorde verkligen inget ting! Jag frågade igen om hon kunde se denna gången vad de kommer att bli och denna gången kunde hon de! Och mycket riktigt så hade jag rätt de skulle bli en TÖS! Jag var helt överlycklig att jag hade så rätt trodde aldrig de men min magkänsla sa ändå att jag har rätt! Vi åkte ner till lödde efter C hade slutat jobba och köpte två ballonger en där stog boy o girl på. Vi åkte hem till mina föräldrar och dom fick gissa vad de skulle bli! När vi smällde den rätta ballongen så blev dom också jätte glada, dagen efter åkte vi hem till hans föräldrar och gjorde lika dant och dom blev också jätte glada.

Tiden gick ytterligare och sommaren kom och de var den närmaste sommaren jag har varit med om, jag orkade verkligen inte göra något sammandragningar började dra igång och jag åkte in och ut på förlossningen.

C föräldrar åkte till Spanien en vecka innan de beräknade datumet, och jag sa hela tiden hon kommer vara ute när ni kommer hem. Men ike kom där ett barn under tiden dom var iväg.

Onsdagen 15 augusti
Åkte C och jag till stationen i Landskrona och hämtade upp C föräldrar, direkt när dom hoppade in i bilen sa dom till mig nu får hon lov och komma för nu är vi hemma, vi åkte hem där och jag började känna i foggarna att jag hade ont men tänkte jaja de är bara sammandragningar. Så vi åkte hem och la oss och jag somnade och sov gott.

Torsdagen 16 Agusti
Dagen var kommen den beräknade datumet och C var och jobbade och de var lungt och jag mådde hur bra som helst. När C kom hem så hämtade vi upp min mamma för vi skulle åka och kolla på hus, när vi kom ut till Asmundtorp till huset så började jag känna i sidan av rumpan och ner mot benen att de börja göra ont men jag tänkte mer på de! Så vi gick in huset och kollade. Efter vi hade varit och kollat på huset så åkte vi hem till mamma o pappa när vi kom hem där han C dricka en kopp kaffe sen ville jag hem för jag hade så ont och mådde så dåligt! Vi åkte hem och vi gick och la oss för och sova för C skulle upp och jobba! Jag la mig i sängen och vred och vände på mig och de blev allt värre och värre! Kl 23.00 väckte jag C och sa att jag har så ont så jag vet inte var jag ska ta vägen och grät gjorde jag så ont de gjorde! C ringde in till förlossningen och då sa dom att de var inte dax än gå och duscha och ät lite så lugnar de sig igen!

17 Agusti Fredag
Jag hade fortfarande inte gått och lagt mig kl blev 01.00 då ringde C igen och sa att där inget som hjälper och jag bara grät och grät! Men dom tyckte inte vi skulle komma in utan de var bara och ta en alvedon och gå och lägga sig, jag tog en alvedon och satt upp i soffan och försökte sova men de gick inte överhuvudtaget jag gick i hela lägenheten säkert 20 gånger om inte mer! Kl 02.45 tiden ringde C in igen och sa nu skiter jag i vilket vi ska in och då sa dom kom in men ni lär få åka hem igen! C körde säkert i 150 på motervägen kändes som de tog flera timmar för och komma fram de blev allt värre och värre. När vi kom in på förlossningen så la dom in mig i ett kontrollrum och där säger dom till oss ?ursäkta oss för vi inte har tagit in dig tidigare men du är öppen 10 cm redan? då visade sig att jag hade gjort allt förarbete hemma! Jag grät ännu mer och sa att jag vill inte. Ja la mig i sängen och fick nätbyxor och allt var de va! Värkarna blev tättare och tättare kl 03.30 gick vattnet och jag bara grät och grät och grät jag var helt förtvivlad var inget som kunde lugna mig jag ville bara hem och sova inget annat! Kl 04.45 kom äntligen vår fina tös allt lugnade sig så fort jag fick upp henne på bröstet och jag kunde slappna av igen, de var en stor lycka och få upp K i famnen och all smärta bara försvann. Vi fick åka in på BB avdelningen där vi fick sova och vänta på att läkaren skulle kolla K, dom kom fram till mig och frågade om jag ville stanna kvar eller åka hem, och de var ett själv klart svar att jag ville hem till min säng hahaha. Men när vi la på BB så kom vi på att vi tog inte med babysittern till bilen för vi trodde ju på barnmorskan att vi skulle få åka hem igen! Så jag fick skicka till min mamma och fråga om dom ville komma med den! Kl 17.00 kom mina föräldrar och lillasyster med babysittern och med värdens största leende. De var verkligen en underbar känsla och få visa upp henne! Vi åkte hem och de blev pizza när vi kom hem och mamma o lillasyster hade städat hela lägenheten! De som behövdes städas. Efter allt när vi hade landat och allt så gick vi raka vägen in och la oss och somnade alla tre!

Idag är K 7 månader men blir 8 månader nu den 17 April, tänk 8 månader sen hon föddes helt sjukt kändes som de var igår hon kom hahaha.

Denna bloggen kommer handla mycket om vår vardag och lite hur de är som ungmamma.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards